اصول اولیه دکوراسیون داخلی منازل

اصول اولیه دکوراسیون داخلی منازل

طراحان بزرگی که در بهترین شرکت دکوراسیون داخلی کار می کنند، معتقدند که اگر کسی بخواهد دکوراسیون داخلی و چیمان منزل را تفییر دهد حتما نیازی نیست تا قوانینی برای خود وضع کند. اما برای این کار فقط کافی است تا تناسب بین اشیا و رنگ ها رعایت شود تا دکوراسیونی زیبا و صمیمی داشته باشیم. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا اصول اولیه دکوراسیون داخلی منازل را بررسی کنیم.

  1. پرهیز از وسیله های اضافی

اگر در خانه خود بوفه دارید باید بتوانید تناسب و نظم بصری را در آن ها رعایت کنید. همان طور که در کتابخانه ها در هر طبقه کتاب های با قد یکسان و موضوعات مرتبط می گذارند، باید در بوفه ها هم در هر طبقه از وسایل مشابه استفاده شود. مثلا در یک طبقه ظروف چینی و در طبقه دیگر ظروف کریستالی قرار دهیم.

  1. هنر پوشاندن نواقص در خانه ها

باید بتوانیم نقص های موجود در مکان های مختلف خانه را بپوشانیم. مثلا اگر بر روی دیوار لکه ای وجود داشت و یا قسمت بسیار کوچکی از دیوار دچار ترک شد، میتوانیم این مکان ها را با تابلو و یا گذاشتن مبل بپوشانیم.

  1. تعادل برقرار کنید

برقرار کردن تعادل در محیط داخلی منازل یکی از مهم ترین اصول طراحی داخلی میباشد. به طور مثال با گذاشتن مجسمه های بلند کنار پنجره های بزرگ میتوان این تعادل را ایجاد کرد. در مقاله دیگر با عنوان”اصول طراحی داخلی” در مورد اصول اولیه بیشتر توضیح دادیم.

  1. تناسب رنگ ها

استفاده از ترکیب رنگ های متفاوت در خانه بسیار ضروری است زیرا میتواند محیط را دارای حس های متفاوتی کند. معمولا رنگ های متضاد را برای برانگیختن انرژی افراد به کار میبرند.

اصول اولیه دکوراسیون داخلی

  1. تغییر ارتفاع ها

اگر اتاق شما کوچک است، میتوانید از برخی اصول روان شناسانه استفاده کنید و اتاق خود را بزرگ تر نشان دهید. برای اتاق های کوچک تخت هایی با تاج بلند تهیه می کنند.

  1. رعایت تناسب

این مسئله خیلی مهم است که وسایل را متناسب با متراژ خانه تهیه کنیم. اگر خانه ای با متراژ کم دارید، استفاده از مبلمان کلاسیک بسیار اشتباه است. برای کاناپه و یا مبلمان بزرگ هم باید میز بزرگ در رو به روی انها قرار داد. این موضوع برای محیط های اداری هم صدق میکند. در مقاله ای با عنوان “مبلمان اداری کلاسیک چیست” در مورد این سبک از مبلمان صحبت کردیم.

  1. نور پردازی مناسب

نور پردازی یکی دیگر از مهم ترین اصولی است که باید در دکوراسیون داخلی منازل هم رعایت شود. اگر میخواهید محیطی صمیمی داشته باشید، بهتر است تا از نور های ملایم استفاده کنید.

مقالات دیگر :
دکوراسیون دفتر کار کوچک

هارمونی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *