آموزش تمیز کردن لکه از روی کفش مخمل

تمیز کردن کفش مخمل – کفش مخمل - کفش

تمیز کردن کفش مخمل – کفش مخمل – کفش

1- یک دستمال میکروفیبر به همراه خود داشته باشید تا در صورت ریختن مایعات بر روی کفشتان دستمال را روی کفش خود قرار دهید تا رطوبت روی کفش را جذب کند.
برای تمیز کردن لکه از روی کفش در یک کاسه آب، 3 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی بریزید و خوب هم بزنید تا کف درست شود یا می‌توانید داخل آب لیمو 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین بریزید و آن را هم بزنید تا کف کند، سپس کف روی مواد را با استفاده از یک برس یا مسواک نرم بردارید و روی کفش بکشید.
چند دقیقه صبر کنید اگر لکه پاک نشده بود مجدد اینکار را تکرار نمایید در انتها با استفاده از پارچه یا حوله خشک و تمیز روی کفش را پاک کنید.
اگر لکه باقی ماند و تمیز نشد از تمیز کننده مخصوص کفش استفاده کنید.
* کفش مخمل لایه‌ای نرم و لطیف دارد و برای تمیز کردن آن نباید برس یا مسواک را خیلی محکم بر روی آن کشید زیرا آن را خراب می‌کند.
2- کفش مخمل خود را تا زمانی که خیس است تمیز نکنید، بگذارید خشک شود و پس از اینکه خشک شد آن را تمیز کنید. اگر در حالت خیسی کفش خود را از گل و خاک تمیز کنید کفش شما از بین خواهد رفت.
زمانی که کفش مخمل خشک بود با استفاده از یک پارچه نرم گرد و غبار کفش را به آرامی پاک کنید. اگر هر بار قبل از استفاده کفش خود را با استفاده از برس مخصوص نرم تمیز کنید کفش شما هیچ وقت به تمیز کاری جدی نیاز نخواهد داشت.
3- یک اسپری محافظ مخمل تهیه کنید و حواستان باشد که اسپری کفش مخمل با اسپری کفش چرم فرق دارد. ابتدا اسپری را در نقطه کوچکی از پشت کفش اسپری کنید و پس از 1 ساعت اگر به کفش شما آسیبی نزد می‌توانید از آن استفاده کنید.
از فاصله‌ی حدود 5 سانتی متری اسپری را بر روی کفش خود بزنید. استفاده از این اسپری کفش شما را از لکه‌های آب، گرد و غبار حفظ می‌کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *