هوس های غذایی چه اطلاعاتی به شما می دهند؟

تمایلات غذایی به طور عمده 2 نوع است: انتخابی و غیر انتخابی. غیر انتخابی (اشتیاق غذا به طور کلی) به سادگی می تواند به معنای تشنه بودن یا گرسنگی باشد ، اما ولع انتخابی (میل به یک محصول خاص) یک مکانیسم پیچیده روانشناختی و شیمیایی است که بدن شما می تواند از آن برای ارسال پیام به شما استفاده کند.

هوس های غذایی چه اطلاعاتی به شما می دهند؟

اگر دوست دارید شکلات بخورید

ولع مصرف شکلات اغلب به کمبود منیزیم مربوط می شود که به نوبه خود می تواند منجر به اضطراب و افسردگی شود. یک مطالعه دیگر شواهدی ارائه داده است که خوردن روزانه بین 100 تا 400 گرم شکلات تیره ممکن است یک روش طبیعی برای درمان افسردگی باشد ، که می تواند هوس شما را نیز درمان کند. متأسفانه ، شکلات های معمولی ، که در سوپر مارکت ها و فروشگاه های دیگر موجود است ، به عنوان شکلات تیره حاوی مقادیر زیادی قند هستند.

به جای آن: بادام بخورید یا در صورت تمایل می توانید شکلات های عاری از شیر که حاوی بیش از 70٪ کاکائو است را مصرف کنید. اگر فکر می کنید از افسردگی رنج می برید ، با پزشک خود ملاقات کنید.

اگر پنیر می خواهید

از آنجا که پنیر یک بمب دوپامین است ، تشخیص تفاوت بین ولع و یک اعتیاد ساده دشوار است. از طرف دیگر ، اگر در واقع رژیم کم چربی دارید و میل شدید به پنیر دارید ، می تواند نشانه کمبود ویتامین A یا D باشد که لبنیات غنی از آن هستند.

به جای آن: از خوردن مخمر تغذیه ای استفاده کنید که حاوی ویتامین های بدون چربی باشد. اگر می خواهید پنیر بخورید ، از “پنیر” موجود در اکثر پیتزا ها از زنجیره های تجاری جلوگیری کنید و غذاهای کم چربی مانند فتا یا موزارلا دی بوفا را امتحان کنید.

چیپس دوست دارید

ولع به انواع سیب زمینی سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده به معنای کمبود کربوهیدرات ها و چربی های سالم به ویژه امگا 3 باشد. سیب زمینی سرخ شده همچنین منبع بالایی سدیم هستند ، زیرا آن ها اغلب بسیار شور هستند و کمبود سدیم در اثر تعریق زیاد ایجاد می شود.

در عوض: برای سرخ کردن سیب زمینی ها از روغن زیتون استفاده کنید. دوزهای بیشتری از ماهی سالمون ، آجیل و آووکادو مصرف کنید. اگر فکر می کنید کمبود سدیم دارید با پزشک خود مشورت کنید.

اگر هوس نوشابه می کنید

نوشابه ها حاوی مقدار زیادی کافئین هستند که می تواند هوس شما را برطرف کند. از آنجا که آنها معمولاً حاوی مقدار زیادی کافئین هستند تا شما را از خواب بیدار کنند. هوس کولا همچنین می تواند به معنای کمبود کلسیم و منیزیم در استخوان های شما باشد. متأسفانه ، کولا کلسیم و منیزیم را کاهش می دهد.

به جای آن: از مصرف زیاد کافئین خودداری کنید. نوشابه نیز حاوی مقدار زیادی قند است که در طولانی مدت می تواند باعث دیابت شود. اگر خسته هستید ، می توانید شکلات تلخ بخورید یا چای را به مقدار متوسط ​​بنوشید.

میل به خوردن یخ دارید

براساس یک مطالعه ، گرگرفتگی و میل به خوردن یخ می تواند به معنای کمبود شدید آهن باشد.

به جای آن: با پزشک خود مشورت کنید. اگر فکر می کنید از کمبود آهن رنج می برید ، بیشتر حبوبات و اسفناج میل کنید.

چرا میوه و سبزیجات مصرف نمی کنید؟

هوس بر خلاف گرسنگی منظم ، عمیقاً با روانشناسی ارتباط دارد. اگرچه ، در هر دو مورد ، دوپامین و هورمون ها آزاد می شوند ، همه هوس ها نیاز مکرر به لذت را نشان می دهند.

به عنوان مثال ، ذوب شدن شکلات در دهان و یا خوردن  قند می تواند باعث آزاد شدن دوپامین در مغز شما شود ، که این باعث لذت فوری می شود. میوه ها و سبزیجات اغلب هوس های شما را تحریک نمی کنند و بسیار سالم هم است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *