هنگام عصبانیت این کارها را انجام دهید

در زمان وقوع مساله ای که منجر به عصبانیت شما میود همیشه این موضوع را مد نظر قرار دهید که این مشکل تا چند دقیقه دیگر فروکش میکند و جو آرام میشود و آنوقت شما میمانید و حرفهایی که در زمان عصبانیتتان زده اید و آبرویی که دیگر باز نمیگردد.

به جای اینکه بلندداد بزنید و دندان هایتان را به هم بفشارید مراحلی که در ادامه مطلب یاداور میشویم را تمرین کنید تا محیطی آرامتر برای خود و اطافیانتان بوجود آورید.

تمام ما عصبانیت را تجربه کرده ایم و میدانیم که کنترل میزان خشممان در این شرایط کار دشواری است.پس چه کنیم؟تمرین!

در هنگام عصبانیت چه مواردی را باید بخاطر آورد؟

۱- محل را ترک کنید 

هر زمان که احساس کردید در موقعیتی هستید که اگر در آن بمانید ممکن است کنترل سخنان خود را از دست بدهید ،بلافاصله محل را ترک کنید.

حتی المکان س از ترک محل کاری کنید که حواس شما را از آن موقعیت پرت میکند.

از دیگر مزایای ترک کردن محل و شرایطی که در آن حاضر هستید این است که امکان نمایش رفتار خصمانه یا بیان حرف‌های ناشی از عصبانیت را نخواهید داشت. این موجب حفظ وجهه و احترام اجتماعی شما می‌شود.

۲- تنفس عمیق

در زمان هایی که تنها هستید تنفس عمیق را تمرین کنید.برای این موضوع باید به مدت 5 ثانیه از بینی تنفس کنید.دو ثانیه آنرا نگه دارید و به مدت 10 ثانیه آن را از بینی به خارج بدهید. این کار را چند بار پشت سر هم تکرار کنید. این تمرین باعث می‌شود تا سیستم عصبی بدن آرام شده و از افکاری که در ذهنتان جولان می‌دهند هم فاصله بگیرید زیرا مجبور هستید ثانیه‌های نفس کشیدن خود را بشمارید.

۳- نظرتان را عوض کنید 

پس از اینکه آرامتر شدید خود را به جای طرف مقابل بگذارید.به این فکر کنید که طرف دوم مشاجره چه خواسته هایی دارد و به این ترتیب میزانی از بار منفی که طی آن از طرف مقابل دریافت کرده اید کاهش میاید.

۴-برای حرف زدنتان برنامه ریزی کنید

حرف زدن در مورد شرایط پیش آمده به موقعیتی که در آن حاضر هستید بستگی دارد. گاهی هنگام عصبانیت حرف می‌زنیم تا بگوییم تقصیر ما نیست و از گناه خود کم کنیم، نه برای تحت تاثیر قرار دادن طرف مقابل. اما پیش از باز کردن دهان و بیان هر آنچه در ذهن دارید، چند ثانیه به این فکر کنید که نتیجه این سخنان چه خواهد بود و آیا در بهتر شدن اوضاع تاثیری دارد یا نه! اگر موثر است، حرف بزنید اما اگر باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود بهتر است هیجانتان را کنترل کنید.

۵- برای توضیح دادن زمان بگیرید 

برای بیان موضوعاتی که موجب عصبانیت شما شده‌اند بهتر است زمان تعیین کنید. اول همه سخنان خود را روی برگه یادداشت کنید و سپس در زمان مناسب در رابطه با آنها حرف بزنید.

۶- مسئولیت‌پذیر باشید 

اگر به‌شدت اصرار دارید که در اولین فرصت در مورد موضوعی که موجب خشم شما شده صحبت کنید، خود را برای قبول هر نوع مسئولیتی آماده کنید. پاسخگو باشید. به طرف مقابل توضیح دهید که چرا این حرف را گفته‌اید. حتما برای کارهایی که کرده‌اید و حرف‌هایی که گفته‌اید از ضمیر اول شخص یعنی «من» استفاده کنید

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *