سارقان حرفه ای در تهران دستگیر شدند

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت گفت: با وصول خبر‌های متعدد مردمی مبنی بر اینکه در خیابان خزانه بخارایی فردی به نام ناصر ۳۳ ساله در منزلش اموال مسروقه نگهداری می‌کند کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی را بر آن داشت تا با هماهنگی قضائی و دستور دادیار شعبه یکم دادسرای ناحیه ۳۴ بررسی موضوع را در دستور کار قرار دهند.

سارقان حرفه ای در تهران دستگیر شدند

وی تصریح کرد: پس از شناسایی مخفیگاه ناصر و تایید صحت خبرف باهماهنگی‌های قضائی ناصر در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از منزل وی تعدادی زاپاس خودرو، ضبط و باند خودرو و اشیای با ارزش دیگر کشف شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با انتقال ناصر به اداره بیستم پلیس آگاهی در بدو ورود به ۳۵۰ فقره سرقت داخل خودرو با همدستی یکی از بچه محل هایش به نام مجتبی ۳۱ ساله اعتراف کرد و متعاقب آن مخفیگاه مجتبی نیز شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی نیز در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ میزرکی در ادامه بیان داشت: ناصر در بازجویی به کارآگاهان گفت: شغلش باطری سازی می‌باشد و حدود ۲ سال است که به ماده مخدر شیشه اعتیاد دارد و برای بدست آوردن هزینه‌های اعتیاد با مجتبی که از دوستان قدیمی اش بوده و با هم شیشه مصرف می‌کردند نقشه سرقت از خودرو‌های پارک شده را می‌کشیدند.

وی افزود: همچنین ناصر معترف شد، حدود ۴ ماه است که با موتورسیکلت شخصی ام به همراه مجتبی در سطح شهر می‌چرخیدیم و خودرو‌هایی که بازکردن درب صندوق آن‌ها راحت‌تر بود را با ابزاری که داشتیم باز کرده و محتویات با ارزش آن را سرقت می‌کردیم و در بعضی مواقع با شکستن شیشه خودرو‌ها لوازمی مثل ضبط و باند را به سرقت می‌بردیم و آن‌ها را به دستفروشان بین مبلغ ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می‌فروختیم.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت در پایان با اشاره به اینکه اعتیاد ناصر و مجتبی و هزینه‌های بالای اعتیادشان باعث شده که اقدام به سرقت‌های سریالی کنند، اضافه کرد: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دستور بازپرس پرونده هر دو متهم برای شناسایی مال باختگان و کشف اموال مسروقه در اختیار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی قرار دارند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *