رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

در صورتیکه به تازگی برنامه فتوشاپ را نصب نموده اید ،ممکن است در صورت تایپ فارسی به مشکل بر بخورید.لذا در این مقاله قصد داریم تا به راه حل های این مشکل بپردازیم؛

اگر به محیط این برنامه و راه حل های موجود آشنا نباشید ،ممکن است ورژن دانلودی و نصبی خود را حذف نموده و یک ورژن دیگر از نرم افزار فتوشاپ را نصب نمایید . اگر شما هم جزء این دسته از کاربران هستید بهتر است دست نگه دارید، شما می توانید با اعمال تنظیماتی که در داخل برنامه فتوشاپ وجود دارد به راحتی این مشکل را حل کنید.برای رفع مشکل تایپ فارسی در برنامه ،و از منوی Edit گزینه Preferences را کلیک کنید. بعد از کلیک یک پنجره باز می شود شما باید گزینه Type را انتخاب کنید.

حال برای رفع مشکل تایپ فاسی فتوشاپ را باز نمایید و حالا در پنجره جدید قسمت Choose text Engine Options را پیدا کنید. در زیر این قسمت دو گزینه وجود دارد که شما باید Middle eastern and south Asian را انتخاب کنید و روی دکمه OK کلیک نمایید.

برنامه را close و سپس open نمایید. اکنون به منوی Type بروید و گزینه Language options را پیدا کنید. بعد دو گزینه Farsi Digits و Right to left را انتخاب کنید.بسیار خوب ،شما موفق به رفع مشکل تایپ فارسی شدید!

اگر مشکل تایپ فارسی در جدا بودن حروف از یکدیگر است به مسیر Window>Paragraph بروید تا پنجره کوچکی برای شما باز شود.

در این پنجره کوچک که در تصویر زیر نشان داده شده است روی علامت مثلث کلیک کنید تا یک منو برای شما نمایش داده شود، از این منو شما باید گزینه Middle East Single-line Composer را کلیک کنید.

اگر برایتان سخت است که تنظیمات فوق را اجرا نمایید ، می توانید از برنامه آنلاین Awebfont استفاده کنید. نحوه کار با این برنامه بسیار ساده است وارد سایت شوید و در کادر پیش رو شروع به تایپ مورد نظر خود کنید بعد روی دکمه تبدیل کلیک کنید.

پس از مدت کوتاهی کدی برایتان به نمایش در خواهد آمد که آن را کپی نموده و در برنانه اصلی پیست نمایید.

اما شاید یکی از مشکلاتی که تایپ فارسی شما را نمیشناسد ،عدم پشتیبانی سیستم عامل شما از زبان فارسی باشد،میتوانید از نرم افزارهای فارسی نویس و یا کیبورد فارسی استفاده نمایید.

حال با استفاده از موارد بالا میتوانید به راحتی مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ را حل نموده و به راحتی متون خود را با فونت فارسی تایپ نمایید .


مطالب مزتبط :

دوره آموزش فتوشاپ آتلیه

آموزشگاه فتوشاپ پیشرفته

کلاس اموزش ایلاستریتور

دوره آموزشی InDesign

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *