راه های طبیعی از بین بردن جای جوش

اگر به دنبال درمانی برای از بین بردن جای جوش هایتان هستید ، به این گزینه ها توجه توجه کنید. می دانید که مبارزه با این مشکل سخت است اما خوشبختانه ، می توانید برای خلاص شدن از شر این علائم روی پوست خود به برخی گزینه ها اعتماد کنید ، بنابراین نگران نباشید.

راه های طبیعی از بین بردن جای جوش

آوئه ورا

آلوئه ورا یک جوان کننده طبیعی پوست است که بسیار هم مؤثر است. به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی باعث خلاص شدن از زخم های آکنه می شود.

شما دو گزینه برای استفاده از آن دارید:

یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا (15 میلی لیتر)روی صورت خود در حرکات دایره ای ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه بنشیند و آن را با آب خنک بشویید. توصیه می کنیم این ماساژ را 3 بار در هفته تکرار کنید.

راه دوم

1 قاشق غذاخوری آلوئه ورا (15 میلی لیتر)

5 قطره روغن ضروری درخت چای

این دو ماده را ترکیب کرده و در نواحی آسیب دیده بمالید. بعد از 15 دقیقه آن را بردارید و صورتتان را بشویید. این ماسک را شب ها قبل از رختخواب بمالید.

لیمو

لیمو به عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی عمل می کند. بنابراین ، بهترین گزینه برای از بین بردن جای زخم های آکنه و سایر علائم روی پوست شما است. همچنین سلولهای مرده را از بین می برد ، که باعث ترمیم پوست و خاصیت ارتجاعی آن می شود. ویتامین C موجود در لیمو برای تولید کلاژن اساسی است.

برای پوست نرمال: آب لیمو را مستقیم با یک توپ پنبه آن را روی زخم های خود بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند و بشویید. آن را دو بار در روز بمالید تا در سریع ترین زمان ممکن لکه ها را از بین ببرید.

برای پوست های چرب: عسل از خشک شدن پوست شما جلوگیری می کند و در عین حال چربی را نیز کنترل می کند. آب لیمو را با 1 قاشق چایخوری عسل (5 میلی لیتر) ترکیب کنید. آن را روی زخم های خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. آن را بشویید و هر روز تکرار کنید.

برای پوست خشک. 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را با محتویات یک کپسول ویتامین E ترکیب کنید. بگذارید یک شب رو پوستتان بماند. صبح ، صورت خود را بشویید و هر روز این کار را تکرار کنید.

زردچوبه

زردچوبه قرن هاست که در هند به دلیل خاصیت ضد میکروبی ، آنتی اکسیدانی از آن استفاده می شود. ماده اصلی کورکومین است ، عنصری که به آن رنگ می بخشد.

از آنجا که این ماده ضد التهاب عالی است ، اگر آکنه های شما به شکل جوش های بزرگ و قرمز است، زردچوبه را توصیه می کنیم.

1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه (15 گرم) را با آب لیمو مخلوط کنید. خمیر را روی نواحی بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. آن را بشویید و دوبار در روز تکرار کنید.

خمیری را با 1 قاشق غذاخوری روی پودر زردچوبه (15 گرم) ، 1 قاشق غذاخوری ماست طبیعی (15 میلی لیتر) و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل (15 میلی لیتر) تهیه کنید. همه مواد را ترکیب کرده و آن را در جای زخم خود بمالید. بگذارید بماند تا خشک شود و آن را با آب خنک بشویید. هفته ای 3 بار این کار را انجام دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *