راه های شاد بودن را یاد بگیرید

خوشبختی واقعی شهامت را می خواهد. به همین دلیل ، فقط کسانی که شجاعت کافی دارند می توانند به این وضعیت ذهنی برسند. برای خوشبختی ، لازم نیست عاشق شوید. لازم نیست ثروتمند باشیم یا گنج پیدا کنید. بسیاری از افراد  فکر می کنند که می توانند در جای دیگری شادی را پیدا کنند.

راه های شاد بودن را یاد بگیرید

راه های خوشبختی

 مسئول باشید

راه خوشبختی از یادگیری مسئولیت روزمره خودمان ناشی می شود. برای این کار ، باید برخی اقدامات ساده روزمره را انجام دهیم. افراد اطراف ما مجبور نیستند غم های ما را تبدیل به شادی کنند ما باید خودمان مسئول حال خود باشیم.

این استراتژی های ساده و روزمره را در نظر بگیرید:

هنگامی که صبح از خواب بلند می شوید ، خود را متقاعد کنید که می توانید هر کاری را که در ذهن دارید را انجام دهید. همچنین ، تصمیم بگیرید که هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند آرامش و تعادل شما را از بین ببرد.

با خود صحبت کنید تا به خود یادآوری کنید که خودتان آزاد و مسئول هستید. این بدان معنی است که شما می توانید هر کاری را که برای شما آزاردهنده است متوقف کنید. همچنین می توانید با هر کاری که مورد علاقه شما باشد یا در رشد شما به عنوان یک فرد تاثیر گذار باشد درگیر شوید.

آزاد باشید

دومین راه برای خوشبختی ما با یادگیری آزاد بودن حاصل می شود. این روش ها را تجسم کنید و هر روز این تمرینات سریع انجام دهید.

در طول روز ، حداقل باید دو ساعت به خود اختصاص دهید: خواندن ، پیاده روی ، مدیتیشن ، نوشتن ، استراحت و غیره…

فعالیت هایی انجام دهید که به شما امکان می دهد با خودتان ارتباط برقرار کنید. این به شما کمک می کند احساس خوب ، آرام و متعادل داشته باشید.

در همان زمان ، افرادی را که به شما توهین می کنند ، تجسم کنید ، آزادی خود را ، آنهایی که دوست ندارید و کسانی که به شما احترام نمی گذارند ، تصور کنید. به این موضوع واکنش نشان دهید محدودیت ها را تعیین کنید کشف کنید که چگونه می توانید کم کم شادی و خوشبختی واقعی را پیدا کنید.

با ترس خود روبرو شوید

ما اغلب نمی خواهیم ترس ها را شناسایی کنیم، چرا باید شغل عوض کنم؟ من می دانم که آنها با من رفتار بدی دارند! و…

این نوع نگرش های محدود کننده بسیار متداول هستند. آن ها ریشه هایی هستند که کم کم شخصیت ما را نابود می کنند. ترس ها شادی ما را نابود می کنند..

برای رفع ترس خود ، این استراتژی ها را به خاطر بسپارید:

همه چیزهایی که شما را نگران کرده یا شما را مضطرب می کند ، بنویسید. این می تواند شامل هرچیزی باشد.

در ستون دیگری ، آنچه را که می خواهید در آینده نزدیک پیدا کنید ، بنویسید: آزادی ، هماهنگی ، رضایت ، آرامش ، رضایت و غیره…

در ستون سوم ، آنچه را که باید انجام دهید بنویسید تا آنچه را می خواهید بدست آورید.

تلاش کنید تغییرات مثبت در زندگی ایجاد کنید.

باور کنید که شایسته خوشبختی هستید

یادگیری شایستگی شادی ، مربوط به عزت نفس شماست. آیا شما آن را باور دارید یا نه ، بعضی اوقات ما فکر نمی کنیم شایسته خوشبختی باشیم.

گاهی فکر می کنیم:

فکر می کنیم کشتی ما به گل نشسته است ، و فرصت هایی وجود داشت که دیگر هرگز برنخواهد گشت.

به خودمان بگوییم که بهتر است در یک رابطه ناخوشایند بمانیم زیرا بهتر از تنها بودن است.

گاهی فکر می کنیم هیچ چیز بهتری در زندگی ما رخ نخواهد داد. این روش دیگری است که ما به آرامی در بی حوصلگی قرار می گیریم که ما را در ناآرامی بی امان قرار می دهد و می تواند به افسردگی تبدیل شود.

ما باید در مقابل این افکار مخرب بایستیم، همه حق دارند شانس دوم را داشته باشند. همه ما شایسته خوشبختی هستیم فقط باید یاد بگیریم که چگونه می توانیم به آن برسیم. اجازه ندهید کسی به شما بگوید که “شما نمی توانید” ، “شما نمی دانید” یا “لیاقت آن را ندارید.” فقط به صدایی گوش دهید که واقعاً مهم است: صدای قلبتان!

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *