دمنوش هایی برای درمان فوری آنفولانزا

افراد زیادی وجود دارند که می خواهند درمان های پزشکی را برای رفع علائم آنفولانزا با گزینه های طبیعی ترکیب کنند. در مورد آنفولانزا یا سرماخوردگی ، درمان براساس علائم شما انجام می شود ، بنابراین پزشک مناسب ترین گزینه برای کاهش ناراحتی های ناشی از بیماری است. بنابراین ، می توانید برای کمک به تسکین علائم در کنار درمان معمول ، از دمنوش های موثر نیز استفاده کنید.

دمنوش هایی برای درمان فوری آنفولانزا

علائم آنفلوانزا چیست؟

آنفولانزا نوعی بیماری است که توسط گروهی از ویروس ها معروف به ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا ایجاد می شود.

سه نوع ویروس آنفولانزا وجود دارد: A ، B و C. اکثر بیماری های همه گیر سرماخوردگی ناشی از ویروس سرماخوردگی نوع A است ، در حالی که نوع B باعث همه گیری های گسترده تر و بیماری خفیف تر می شود. هنگامی که نوبت به نوع C می رسد ، کمتر و گذرا است.

ویروس آنفولانزا از فرد به فرد دیگر ، معمولاً از طریق ترشحات تنفسی از طریق سرفه و عطسه منتقل می شود. بنابراین ، این یک بیماری عفونی حاد است که بر روی دستگاه تنفسی تأثیر می گذارد و همچنین یک سری علائم عمومی برجسته مانند:

سردرد

تب

علائم تنفسی مانند سرفه ، گلودرد و آبریزش بینی

علائم گوارشی

ضعف عمومی

حتی اگر این بیماری به طور معمول یک بیماری محدود و خفیف باشد ، در موارد خاص ممکن است شدید شود. در بیماران سالخورده یا بیماران مبتلا به بیماری های مزمن – تنفسی یا افراد دیگر – این بیماری می تواند خطرناک باشد.

نحوه جلوگیری از آنفولانزا

چندین نکته وجود دارد که می توانید برای پیشگیری از این بیماری شایع در زمستان استفاده کنید:

مصرف ویتامین C به طور منظم برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. به این ترتیب بدن شما برای مقابله با میکروارگانیسم های عفونی مختلف آماده خواهد شد.

گاهی اوقات ، پیشگیری از آنفولانزا نیز انجام می شود که شامل داروهای ضد ویروسی است. اگر بلافاصله پس از بیمار شدن بیمار در مدت دو روز پس از بیمار شدن ، این نوع داروها به بهترین وجه کار می کنند.

چگونه علائم آنفولانزا را تسکین دهیم؟

علاوه بر درمان معمول ، در زیر سه دمنوش وجود دارد که می تواند به کاهش برخی علائم آنفولانزا و مقابله با بدترین روزهای آنفولانزا کمک کند.

دمنوش آقطی

این دمنوش به دلیل دارا بودن ویتامین C ، درمان خوبی برای تسکین علائم آنفولانزای ذکر شده در بالا است. ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

همچنین ،آقطی  حاوی سامبونيگرین ، ماده مؤثری است که دارای قدرت ضد التهابی بسیار خوبی دارد ، بنابراین برای درمان علائم شایع آنفلوانزا مفید است. همچنین حاوی یک اصل فعال دیگر است که با عنوان سمبوچینا شناخته می شود. این اصل فعال باعث از بین رفتن مایعات می شود. با این حال ، سالخوردگان و در دوران بارداری  نباید استفاده شوند.

چای لیمو

لیموها حاوی ویتامین C هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

لیمو حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که هم در پیشگیری و هم در درمان فرآیندهای مانند آنفولانزا بسیار مفید است. علاوه بر افزایش دفاعی ، لیموها دارای خاصیت ضد عفونی کننده نیز هستند. اثر دیورتیک آنها به از بین بردن سموم در طول آنفولانزا کمک می کند.

برای تهیه این چای به شما نیاز دارید:

یک فنجان آب جوش

یک کیسه چای لیمو

1 لیمو فشرده

عسل

 دمنوش زنجبیل

زنجبیل به دلیل خواص سالم آن بسیار شناخته شده است. این ماده دارای خاصیت ضد ویروسی ، برانگیخته و ضد التهابی است. بنابراین به رفع احتقان و گلودرد کمک می کند.

با این حال ، مهم است که قبل از مصرف این دمنوش با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید ، زیرا این دمنوش می تواند در اثر برخی از داروهای خاص دارویی تداخل ایجاد کند.

نکات دیگری در مورد علائم آنفولانزا

در طی سرماخوردگی یا آنفولانزا ، حفظ رژیم غذایی سالم با خوردن یک رژیم غذایی سالم و سالم برای تهیه ویتامین ها و مواد معدنی تقویت کننده دفاعی ضروری است. همچنین استراحت بدن برای مقابله با این عفونت بسیار مهم خواهد بود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *