درمان طبیعی دیابت نوع 2

دیابت نوعی بیماری است که بر نحوه پردازش قند خون بدن تأثیر می گذارد و باعث بالا رفتن قند خون می شود. در اینجا ما در مورد برخی از راه های طبیعی برای کنترل و حفظ سطح سالم گلوکز و درمان دیابت نوع 2 صحبت خواهیم کرد.

درمان طبیعی دیابت نوع 2

دیابت نوع 2 بیماری است که در روند پردازش بدن شما قند خون تأثیر می گذارد. لوزالمعده معمولاً انسولین تولید می کند. اما در مبتلایان به دیابت نوع 2 ، لوزالمعده به همان اندازه که تولید می شود ، تولید نمی کند. این امر باعث می شود که سطح گلوکز در بدن افزایش یابد و ایجاد مشکل کند.

با این وجود ، با توصیه های ساده رژیم غذایی و برخی مکمل های طبیعی ، بسیاری از افراد قادر به حفظ سطح طبیعی گلوکز در بدن خود هستند.

غذاهای توصیه شده

استویا

Stevia rebaudiana اولین ماده غذایی است که باید در مورد دیابت نوع 2 به خاطر داشته باشید. نشان داده شده است که این گیاه پاراگوئه نه تنها به عنوان یک شیرین کننده طبیعی و بدون کالری ، از خواص بسیار خوبی برخوردار است ، بلکه همچنین به دلیل داشتن بسیاری از خواص درمانی آن نیز بسیار مفید است.

مهم تر از همه ، این می تواند سطح گلوکز را در بدن تنظیم کند. شما می توانید سه بار در روز آن را استفاده کنید ، یا می توانید مستقیماً آن را به عنوان عصاره یا قرص مصرف کنید.

مطمئن شوید که از عصاره خالص استفاده می کنید که به رنگ تیره است و نه شیرین تر تصفیه شده ، که مزایای آن را کاهش دهد.

دارچین

دارچین می تواند سطح گلوکز و لیپیدهای شما را بهبود بخشد. همچنین ، آنتی اکسیدان ها بارگیری می شوند و خاصیت ضد دیابتی قدرتمند دارند. می توانید آن را به صورت قرص مصرف کنید یا می توانید آن را در غذاهای خود ، در دمنوش یا در نوشیدنی های گیاهی استفاده کنید.

فیبر محلول

فیبر محلول ، که در غذاهایی مانند جو دو سر ، جو ، میوه ، سبزیجات یا آجیل وجود دارد ، باعث کند شدن هضم و جذب کربوهیدرات ها می شود.

این باعث آزاد شدن گلوکز در خون می شود ، که بعد از خوردن غذا و پاسخ انسولین رخ می دهد. علاوه بر این مواد می تواند به افراد دیابتی کمک کند که کنترل بیشتری بر سطح گلوکز خود داشته باشند.

غذاها و نوشیدنی های بیشتری برای دیابت نوع 2 توصیه می شود:

مخمر آبجو حاوی کروم است که می تواند به تنظیم قند شما کمک کند.

نخود فرنگی به عنوان یک انسولین گیاهی عمل می کند.

نوشیدنی های مبتنی بر فندق بسیار خوشمزه هستند و همچنین حاوی فیبر محلول هستند.

جو دوسر می تواند به حفظ سطح خوبی از قند خون کمک کند.

سالادهای حاوی سیر ، پیاز و هویج نیز مفید هستند.

کربوهیدرات کل ضروری است. سعی کنید هفته ای سه بار برنج غلات سبوس دار مصرف کنید.

آب طبیعی نارگیل حاوی عمل هیپوگلیسمی است.

توصیه های دیگر

دیابت می تواند دلهره هایی را برای مواردی که ممکن است وجود داشته باشد ، نیاز بسیار زیادی به کنترل یا یک غم عمیق پنهان کند.

به منظور درمان هرگونه بیماری به روش طبیعی ، همیشه باید وضعیت روده خود را در نظر داشته باشید که می تواند منبع بزرگی از سموم باشد. اگر یبوست دارید ، نوشیدن آب زیاد ، خوردن میوه و سبزیجات و همچنین آجیل ، میوه های خشک و تخم کتان ضروری است.

یکی دیگر از داروهای ضد آفتاب (قرار گرفتن در معرض تدریجی در معرض آفتاب در ساعاتی که تابش کمتری به خصوص در تابستان) انجام می شود و ورزش روزانه نیز می تواند به شما در نیاز به انسولین کمتری کمک کند.

سرانجام ، یادگیری نفس کشیدن از طریق دیافراگم ، یکی دیگر از اقدامات عالی برای کنترل مقدار زیاد قند در جریان خون است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *