خوردن روزانه بادام چه تاثیری روی بدن دارد؟

خوردن بادام می تواند زندگی شما را نجات دهد، مطالعات انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که کم مصرف کردن مغزها ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. در بین مغزها بادام از فواید زیادی برخوردار است. خوردن روزانه بادام باعث ایجاد تغییراتی در بدن شما می شود که در این مطلب ما به آن ها می پردازیم.

خوردن روزانه بادام چه تاثیری روی بدن دارد؟

کاهش آکنه

براساس مطالعات انجام شده افراد مبتلا به آکنه شدید حدود 9درصد ویتامین E کمتری نسبت به دیگران دارند. خوردن بادام در بهبود بیماری های پوستی از دیرباز یک درمان سنتی بوده است. بادام حاوی ویتامین E و آنتی اکسیدان هایی است که می توانند به شما در درمان آکنه و جوانسازی پوست کمک کنند.

درمان دیابت

تحقیقات نشان می دهد بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 احتمالاً با خوردن روزانه بادام وضعیت بدنی خود را بهبود می بخشند. بادام نه تنها با کاهش “کلسترول بد” به باز کردن شریان ها کمک می کند بلکه به دلیل مواد معدنی آن در کاهش قند خون هم نقش موثری دارند.

تقویت هوش جنین

بادام می تواند فعالیت مغز را بهبود ببخشد، براسا مطالعه دانشمندان اسپانیایی، مصرف 74 گرم بادام در هفته شانس باهوش تر شدن فرزند شما را بیشتر می کند. طبق بررسی روی کودکان در سنین مختلف کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری بادام می خوردند در تست های ضریب هوشی خود نمره بالاتری کسب کردند.

بادام خام یا بوداده؟

بادام خام و بو داده حاوی مواد مغذی یکسانی هستند بنابراین، مزایای یکسانی هم دارند. همچنین خیساندن یک شبه بادام و کندن پوست آن ها هم فواید زیادی برای بدن خواهد داشت.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *