استفاده زیبراش در طلا سازی

قدمت زیبراش به سال 1999 بر میگردد.زمانیکه کمپانی Pixologic  با خلق Zbrush غوغایی در زمینه نرم افزارها در رابطه با ساخت مدل های سه بعدی ایجاد شد و سر و صدای زیادی را در بین طراحان ایجاد کرد.چون تا پیش از زیبراش هیچکدام از نرم افزارهای سه بعدی قادر نبودند تا مدل های سه بعدی را با چنین ظرافتی ارائه دهند.در ایران به دلیل اینکه افرادی که در حوزه طراحی طلا و جواهر سازی از زیبراش استفاده میکنند ،کم هستند ،بازار کار خوبی در این عرصه وجود دارد.از خصوصیات بارز نرم افزار زیبراش این است که توسط کاهش محدودیت های تکنیکال ،دست کاربران را در ایجاد فرم باز میگذارد و این امکان را به کاربر میدهد که طراح بتواند با خیالی راحت به دیزاین و جنبه های زیبا شناسی خود بپردازد.

کلاس آموزش icdl

اما چرا از زیبراش در صنعت طلاسازی استفاده میشود؟برمیگردد به قدرت این نرم افزار در ساخت انواع مدل ها با رعایت جزئیات بسیار ریز.
قدرت نرم افزار زیبراش در خلق انواع شی ، یک قدر خارق العاده است و می توان با استفاده از این نرم افزار ، اشیایی را خلق کرد که به تقریبا با هیچ نرم افزار دیگری نمی توان به آن رسید.ما در کلاس آموزش زیبراش مخصوص طلاسازی ، همواره این موارد با به دانشجویان خود آموزش می دهیم و طراحی هایی که انجام می دهند، موجب حیرت خودشان می شود
در این مقاله قصد داریم تا به کاربرد زیبراش در صنعت طلاسازی خواهیم پرداخت.با ما همراه باشید.

عملکرد های سبک

میتوانید مدل های خود را توسط نرم افزارهای surface و NURBS طراحی نمود و به محیط زیبراش انتقال دهید. سپس توسط ابزار DynaMesh به آن ها حجم دلخواهتان را اعمال نمایید.
زیبراش معمولا برای پرداخت نهایی استفاده می شود.یعنی پس از اینکه طرح کلی نرم افزار خود را طراحی کردید، می توانید به سادگی یک آبجکت بسازید و آن را به زیبراش منتقل کنید و به سادگی با استفاده از ابزار های پیش بینی شده، اقدام به طراحی کنید.

طراحی سفارش

شما با زیبراش اصلا به اعمال تغییرات محدودیت ندارید و دستتان برای اعمال هر تغییری باز است.بدین منظور میتوانید طرح های طراحی شده قبلی را نیز طبق سلیقه خود تغییر دهید و تغییرات مورد نظرتان را بر روی آن ها اعمال نمایید.
بهینه سازی برای چاپ های سه بعدی:
همانطور که در بالا نیز ذکر شد ،با استفاده از ابزار DynaMesh میتوانید حجم دلخواهتان را به طرح تولیدی خود اعمال نمایید.علاوه بر این میتوانید طرح خود را با استفاده از ابزار 3D Print Exporter طرح خود را به صورت سه بعدی تکمیل نموده و آماده خروج نمایید.بدین ترتیب طرح شما برای چاپ سه بعدی آماده میگردد.

کلاس آموزش حرفه ای فتوشاپ

محتوای قابل استفاده مجدد

در هر نرم افزار بجز زیبراش برای اعنال تغییرات هر باره مجبور هستید تا تغییرات را از  اول اعمال نمایید.اما در زیبراش خواهید توانست از ذخیره برخی تغییرات در پروژه های آینده استفاده نمایید و وقت کمتری از خودتان تلف نمایید.حال آنکه در زیبراش با در اختیار داشتن مجموعه قلم های IMM دیگر نیازی نیست تا طرح های خود را هر بار از اول طراحی نمایید و میتوانید قلم موهای مورد نیازتان را در این امکان ذهیره و در دفعات بعدی کار با نرم افزار از آن ها استفاده نمایید.بهنوان مثال میتوانید با 10 سنگ مختلف یک قلم موی جدید ایجاد نموده و از آن در طراحی های بعدیتان استفاده نمایید.

ایجاد بافت و نورپردازی

در نرم افزار زیبراش با توجه به اینکه میتوان بر روی طرح بافت ایجاد کرد و علاوه بر آن نورپردازی بسیار واقعی را اجرا نمود ،طراحی را بسیار به مدلی که در آینده ساخته خواهد شد نزدیک میکند به طوریکه طراحان زیبراش را بر دیگر برنامه ها نظیر Rhinoceros یا Matrix ارجح میدانند.در حقیقت انگار مدل خود را با استفاده از خمیر درست میکنید با این تفاوت که دست هایتان آلوده نمیشود!

آموزشگاه ایندیزاین

کاربرد زیبراش در طلاسازی

آموزشگاه طراحی سایت

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *