آموزش پس انداز کردن پول به کودکان

آموزش به فرزندان خود برای صرفه جویی در پول به دلایل بی شماری مهم است. عمدتاً ، شما در سنین پایین به کودک ارتقاء ، مسئولیت پذیری و مدیریت خوب را یاد خواهید داد.از زمان های قدیم ، پس انداز بخشی اساسی از تجربه بشر بوده است. چینی ها و مصری ها بخشی از محصولاتی را که برداشت کرده اند برای مقابله با کمبودهای آینده ذخیره می کردند. بعدها ایتالیایی ها شروع به پس انداز کالاهای مادی کردند.

آموزش پس انداز کردن پول به کودکان

متأسفانه ، والدین بسیاری وجود دارند که به آموزش عادت های خوب مالی اهمیت کافی نمی دهند. به همین دلیل ما می خواهیم به برخی از نکاتی که به فرزندانتان یاد می دهد چگونه پس انداز کنند ، نگاهی بیندازیم.

چرا به فرزند خود بیاموزید که پول خرج نکند؟

دلایل آموزش فرزندانتان برای پس انداز کردن پول بسیار است. شما باید درک کنید که ، به عنوان والدین ، ​​باید رفتارهای خوبی را ترویج کنید که باعث می شود فرزندان شما فرد موثری جامعه خود باشند. به یاد داشته باشید که بسیاری از رفتارهایی که شما به عنوان یک بزرگسال دارید از والدین خود آموخته اید.

پس انداز را تبلیغ کنید

به عنوان والدین ، ​​به شما توصیه می شود که فقط به فرزند خود نیاموزید که پول خرج نکند. شما همچنین باید پس انداز را تشویق کنید و هزینه های هوشمند را آموزش دهید. سعی کنید با توجه به سن آن ها ، همه چیز را به روشی ساده توضیح دهید.

به آنها بگویید که پس انداز کردن و امکاناتی که در آینده برای آنها میماند چقدر مهم است. این دانش باعث می شود فرزند شما تحت فلسفه ریاضت رشد کند. این مسئله در مواجهه با یک بحران اقتصادی که ممکن است خانواده شما روزی روبرو شود بسیار مهم است.

سپس ، به آنها نحوه باز کردن یک حساب بانکی و نحوه مدیریت آن را به آنها یاد دهید. یا به سادگی پیشنهاد دهید تا امور مالی خود را مدیریت کنید تا اینکه خودشان بتوانند این کار را انجام دهند. آنها در آینده از شما بسیار سپاسگزارخواهند بود.

احساس مسئولیت را تشویق کنید

آموزش به فرزندتان درمورد نحوه پس انداز کردن نیز می تواند احساس مسئولیت آنها را تشویق کند. کودکان شما بیشتر از مال و املاک خود و آنچه را که ارزش دارند آگاه خواهند بود.

تشویق احساس مسئولیت با شیوه هایی از قبیل هزینه نکردن پول به نوبه خود می تواند به فرزند شما کمک کند تا از این ارزش در سایر زمینه ها نیز استفاده کند. مسئولیت در بسیاری از جنبه های زندگی یک کیفیت لازم است. بنابراین ، هر چیزی که باعث تقویت فرزندان شما شود به آنها کمک می کند تا فرد خوبی در جامعه باشد.

مدیریت خوب را ارتقا دهید

به طور کلی ، کودکان هزینه های زیادی ندارند. با این حال ، توصیه می شود که پولی که به آنها می دهید خوب مدیریت شود. همچنین ، لازم است که فرزندان خود را در مورد هزینه های لازم و غیر ضروری آموزش دهید. مدیریت صحیح پول بدون شک یکی از بهترین رفتارهایی است که می توانید در فرزندان خود ترویج کنید.

ارزش پول را بشناسید

پول یک ارزش دارد و فرزند شما باید یاد بگیرد که آن را بشناسد. شما باید سعی کنید به فرزندان خود کمک کنید تا بفهمند که پول فقط یک ابزار است و آنها باید یاد بگیرند که چگونه از آن به درستی استفاده کنند. علاوه بر این ، به آنها بیاموزید که برای چیزهای اضافی یا هوس های زودگذر (که اغلب توسط صنعت تبلیغات تبلیغ می شود) هزینه نکنند.

همچنین به شما توصیه می کنیم پولی را که به فرزندان خود می دهید محدود کنید. به آنها کمک کنید تا درک کنند که کسب درآمد چقدر دشوار است.

پیامدهای عدم یادگیری منابع مالی در سنین پایین

ندانستن نحوه مدیریت پول در سنین پایین می تواند عواقب بی شماری به همراه داشته باشد. خرج کردن پول با بی احتیاطی باعث هدر رفتن پول می شود و به احتمال زیاد وقتی فرزندانتان بزرگ تر می شوند باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

علاوه بر این ، عدم آموزش فرزندان خود در مورد امور مالی تا حد زیادی به فرهنگ مصرف کننده کمک می کند. اگر اهمیت صرفه جویی به فرزندان خود را در سنین پایین القا نکنید ، یک مدیر بی مسئولیت تربیت خواهید کرد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *